ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Co dalej z samochodem elektrycznym z Mielca?
15.11.2017r. 05:56

Spółka ElectroMobility Poland, która odpowiada za realizację projektu polskiego samochodu elektrycznego, ma ogłosić w listopadzie konkurs na jego prototyp. Według Ministerstwa Energii nie będzie mógł wystartować w nim projekt samochodu elektrycznego z Mielca - czytamy w "DGP"
Ministerstwa Energii poinformowało "Dziennik Gazeta Prawna", że projekt samochodu elektrycznego z Mielca został wykluczony z konkursu, gdyż jego regulamin nie dopuszcza do udziału projektów wcześniej pokazanych publicznie.

Przypominamy, że 12 października prezes Agencji Rozwoju Regionalnego MARR Józef Twardowski zadeklarował, że dokumentacja techniczna istniejącego już prototypu auta elektrycznego zbudowanego w Mielcu może trafić do spółki ElektroMobility Poland.

Prototyp samochodu elektrycznego w Mielcu został zbudowany w ramach projektu dofinansowanego z budżetu UE, jego koszt wyniósł ponad 8 mln zł. Auto po raz pierwszy zostało pokazane w 2011 r.

Agencja wielokrotnie próbowała skomercjalizować projekt, którego była liderem.

"Chcieliśmy znaleźć inwestora, który przejąłby dokumentację i zbudował seryjne auto. Niestety, ten etap jest najtrudniejszy, bo wymaga setek milionów złotych i nikt nie podjął się tego zadania. Ale nie poddajemy się i liczymy, że polski rząd, który stawia na elektromobilność zainteresuje się naszym projektem" - dodał.
"W marcu br. wysłałem do Ministerstwa Energii list, w którym deklarowałem gotowość przekazania dokumentacji technicznej naszego prototypu. Niestety, dotychczas nie otrzymałem odpowiedzi" - mówił Twardowski, który podkreślił, że w budowie polskiego auta elektrycznego na pewno można wykorzystać część rozwiązań, które pozwoliły zbudować mielecki prototyp samochodu.

Twardowski zadeklarował też, że nie sprzeda dokumentacji technicznej prywatnej firmie. W jego ocenie projekt powinien służyć wszystkich Polakom.

"Nasze auto zostało zbudowane przez polskich inżynierów i jest dziełem polskiej myśli technicznej. W 90 proc. jest prototypem, czyli tyle części zostało zbudowanych tylko dla tego pojazdu. Z tych powodów chcemy, aby stał się częścią projektu, który zakłada powstanie polskiego samochodu elektrycznego" - powiedział.

Pokazany w 2011 r. prototyp auta elektrycznego osiąga prędkość 110 km/h. Posiada dwa silniki elektryczne, na bateriach może pokonać ok. 150 km. Koszt przejechania 100 km wynosi ok. 4 zł. Projekt nadwozia wykonał Michał Kracik z krakowskiej ASP.

KOMENTARZE ( 4 )


Autor: Żal 15.11.2017r. 08:30
Od czasów Gierka Mielec nie wyprodukował nic ponad kolejne liftingi Melexa. Żałosne...
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI

Autor: Krzysztof22 15.11.2017r. 09:23
Jaki dureń wymyślił taki regulamin ?!!!! Natychmiast zmienić !!!! Pokazywać wszystkie w miarę realne pomysły -... pełna treść komentarza
ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI
Rozwiń (Pełna treść komentarza)
Autor: MEDUZA 15.11.2017r. 10:00
Projekt całościowo OK. Być może będzie to szansa dla polskiego przemysłu i regionu .Lecz jak zawsze jest łyżka... pełna treść komentarza
Odpowiedzi: 1 | Najnowsza odpowedź: 15-11-2017r. 17:38 ODPOWIEDZ ZGŁOŚ DO MODERACJI
Dodaj nowy Komentarze ( 4 )

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE