ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


SERWIS INFORMACYJNY CIRE 24

Chiński startup chce produkować samochody elektryczne na skalę globalną
07.12.2017r. 20:47

Prezydent i współzałożyciel startupu BYTON, Daniel Kirchert, były dyrektor zarządzający Infinity w Chinach, stwierdził, że zamierza uczynić ze swojej firmy globalną markę premium.
W kalifornijskim Santa Clara zostało otworzone centrum badawczo-rozwojowe spółki. BYTON prowadzi działalność w 6 placówkach na świecie. Oprócz Santa Clara, są zlokalizowane w Monachium, Pekinie, Szanghaju i Nankinie.

W tym ostatnim mieście znajduje się główna siedziba firmy oraz powstaje warta 1,1, miliarda dolarów fabryka, która zostanie uruchomiona w 2019 r. Jej moce produkcyjne mają wynosić początkowo 100 000 samochodów elektrycznych rocznie. Docelowo, z taśmy montażowych zakładu będzie zjeżdżać co roku 300 000 EV. Startup zawarł już umowy na dostawy niektórych kluczowych podzespołów - silniki elektryczne i układy hamowania dostarczy Bosch, zaś ogniwa baterii nieujawniona z nazwy firma. Pakiety akumulatorów BYTON zamierza wytwarzać samodzielnie.

Jako pierwszy, w 2019 r., do produkcji trafi elektryczny SUV, zaś dwa lata później - sedan. W 2022 r. dołączy do nich napędzany prądem minivan. BYTON zakłada, że głównym rynkiem zbytu staną się dla niego Chiny (50 proc. produkcji), a następnie USA (30 proc.) i Europa (20 proc.).

SUV będzie dostępny z napędem na tylne lub na wszystkie koła. W tej ostatniej odmianie na przedniej osi zostanie umieszczony silnik o mocy 150 kW (204 KM), zaś jednostka ma osi tylnej będzie generować 200 kW (272 KM). Wersja RWD otrzyma tylko jeden silnik zamontowany z tyłu.
Do wyboru będą dwa pakiety akumulatorów. Bazowy, o pojemności 71 kWh, zapewni zasięg ok. 350 km. Pakiet powiększony do 95 kWh pozwoli przejechać ok. 500 km na jednym ładowaniu. Podstawową cenę pojazdu oszacowano na 40 000 - 42 000 dolarów (143 000-150 000 zł). EV zostanie wyposażony w system autonomicznego prowadzenia trzeciego poziomu, pozwalający kierowcy na zrezygnowanie ze stałego nadzoru nad samochodem.

Jeżdżący prototyp SUVa zostanie oficjalnie zaprezentowany w styczniu podczas obywających się w Las Vegas targów CES 2018.

Nazwa BYTON pochodzi od angielskiego wyrażenia "bytes on wheels" (bajty na kołach) i ma symbolizować połączenie motoryzacji z nowoczesnymi technologiami.


DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE