ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


Niemcy: Przewodniczący SPD Martin Schulz domaga się obowiązkowego kontyngentu dla samochodów elektrycznych
21.08.2017r. 14:13

W Niemczech trwa w najlepsze kampania przed wrześniowymi wyborami do Bundestagu i kandydaci do kanclerskiego fotela szukają poparcia, gdzie tylko się da. Pomysłem SPD na dobry wynik ma być nowa odsłona polityki klimatyczno-energetycznej tym razem adresowana do niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, który po aferze z fałszowaniem pomiarów emisji z silników diesla zmaga się z nadwyrężonym wizerunkiem.
Samochód elektryczny, jako narzędzie walki ze zmianami klimatu

Pisaliśmy niedawno o aferze "Dieselgate" i jej konsekwencjach dla niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. [1] Teraz warto przyjrzeć się pomysłom na wyjście z tego impasu wśród politycznych liderów w Niemczech. Martin Schulz, kandydat SPD do urzędu kanclerza, zaproponował niedawno ustanowienie obowiązkowych kontyngentów na samochody elektryczne w Europie, co ma doprowadzić do znacznego wzrostu udziału samochodów elektrycznych w nowych rejestracjach aut. [2] Pomysł ten spodobał się niemieckim ministrom środowiska (Barbara Hendricks), jak i gospodarki (Brigitte Zypries), gdyż może on pomóc w przełamaniu wizerunkowej wpadki związanej z fałszowaniem wyników pomiarów emisji spalin przez niemieckie koncerny samochodowe. Celem samym w sobie jest też utrzymanie przez niemieckie koncerny pozycji światowego lidera w sprzedaży samochodów.

Niestety, to nie koniec "dobrych wiadomości". Z jednej strony Schulz proponuje się przymusowy kontyngent dla elektrycznych aut, a z drugiej strony bada się nastroje społeczne związane z ewentualnym wprowadzeniem zakazu rejestracji samochodów "emisyjnych". Taki zakaz dla samochodów z silnikami benzynowymi i diesla zapowiedziały już Wielka Brytania i Francja na rok 2040. W Niemczech Partia Zielonych żąda, by zakaz ten obowiązywał już w 2030 r. Szczególnie niepokoić powinny postulaty Zielonych. Ich pomysły są bowiem dość sprawnie realizowane.

Komentarz STOPwiatrakom.eu: "E-auta" czy "elektromobilność", to kolejne magiczne słowa, które mają nakłonić konsumentów do kupowania drogich zabawek. Możemy obserwować, jak w laboratorium, narodziny nowego rodzaju mody, tym razem w zakresie aut elektrycznych i robienia wokół nich otoczki medialnej (dużego zamieszania) w celu zwiększenia sprzedaży. Wszyscy się na ten temat muszą wypowiedzieć i konieczne poprzeć ten trend rozwoju motoryzacji. Biorąc pod uwagę dotychczasową praktykę, to niedługo Komisja Europejska ogłosi plan przymusowej elektryfikacji transportu prywatnego w Europie, by wesprzeć wspólne działania w celu zapobieżenia gwałtownym zmianom klimatu. W końcu nie ma ważniejszej sprawy dla Komisji niż ratowanie niemieckiego przemysłu, nawet jeśli chwilowo nazywa się to "ratowaniem klimatu".

Niestety, w Polsce także nie uciekniemy od debaty na ten temat, gdyż Ministerstwo Energii przygotowało już projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych a wicepremier Mateusz Morawiecki zaplanował uruchomienie produkcji takich e-samochodów w Polsce. Plany na najbliższe 10 lat obejmują rejestrację też 1 miliona pojazdów elektrycznych, więc jest się o co bić. Tym niemniej przykład z Norwegii pokazuje, że dopiero solidne ulgi podatkowe napędziły sprzedaż takich samochodów. Gorzej będzie z infrastrukturą do ładowania takich pojazdów, gdyż trzeba ją będzie wybudować praktycznie od zera przy wszystkich drogach i budynkach. Ciekawi jesteśmy, kto za to wszystko zapłaci?

Źródło:

[1] http://stopwiatrakom.eu/wiadomości-zagraniczne/2304-niemcy-afera-dieslowa-związana-z-fałszowaniem-testów-emisji-spalin-w-samochodach-może-pogrążyć-niemiecki-przemysł-motoryzacyjny-na-lata.html
[2] http://www.dw.com/en/e-car-quota-debate-gathers-momentum/a-40057786
[3] http://www.stefczyk.info/wiadomosci/swiat/schultz-chce-regulowac-rynek-udzial-samochodow-elektrycznych-ma-byc-ustalany-odgornie,20860849956
[4] http://www.spiegel.de/wirtschaft/unternehmen/elektroantrieb-kann-die-erwartungen-noch-nicht-erfuellen-a-1162277.html
[5] http://www.euractiv.com/section/air-pollution/news/uk-government-adviser-warns-electric-cars-are-not-total-air-pollution-solution/
STOPwiatrakom.eu

DODAJ KOMENTARZ
Redakcja portalu CIRE informuje, że publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu CIRE. Redakcja portalu CIRE nie ponosi odpowiedzialności za ich treść.

Przesłanie komentarza oznacza akceptację Regulaminu umieszczania komentarzy do informacji i materiałów publikowanych w portalu CIRE.PL
Ewentualne opóźnienie w pojawianiu się wpisanych komentarzy wynika z technicznych uwarunkowań funkcjonowania portalu. szczegóły...

Podpis:


Poinformuj mnie o nowych komentarzach w tym temacie




cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE