ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


KOMENTARZE
06.02.2017r. 10:18

dr Sergiusz Urban, doradca, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.
Jeszcze niedawno w dyskusjach dotyczących elektromobilności (e-mobilności) często wskazywano, że nie warto na razie ponosić kosztów związanych z tworzeniem infrastruktury służącej ładowaniu pojazdów elektrycznych, skoro tak niewielu jest jej użytkowników. Nie dziwi więc, że proponowano, aby istotniejsze nakłady na tę dziedzinę uruchomić dopiero wówczas, gdy przekroczona zostanie masa krytyczna jej użytkowników.
31.01.2017r. 11:24

W czerwcu 2016 r. z rozmachem ogłoszono w Polsce plany rozwoju elektrycznej motoryzacji na wielką skalę. Na poziomie koncepcji projekt zadziwia ambicją, a zarazem - szczególnie w zakresie komunikacji miejskiej - ma wszelkie przesłanki powodzenia: polscy producenci taboru autobusowego należą do europejskich liderów, osiągają autentyczne sukcesy na rynku europejskim i są pionierami w konstruowaniu pojazdów elektrycznych. Komunikacja publiczna w metropoliach polskich jest relatywnie dobrze rozwinięta i zdominowana przez autobusy, a jej operatorzy - zwykle spółki komunalne - planują w aktualnej perspektywie budżetowej UE znaczne inwestycje w modernizację flot. Społeczeństwo przygląda się rozwojowi wypadków z przychylnością, bo program elektromobilności odpowiada na istotne problemy, w tym związane z jakością życia w mieście - przede wszystkim w zakresie walki z zanieczyszczeniem powietrza. Sukces programu będzie pamiętany przez kolejne dwie dekady - pisze Bartosz Kwiatkowski z PSE Innowacje.
24.01.2017r. 17:31

PKEE
Jak wynika z danych GUS, Polska w latach 2011-2015 wydała na import ropy z Rosji 76 mld USD (309 mld zł wg kursu dolara z 24 stycznia). To więcej niż łączna pula funduszy unijnych (nie licząc dopłat bezpośrednich dla rolników), które nasz kraj otrzymał na lata 2007-2013. Było to 68 mld euro, czyli wg obecnego kursu niecałe 300 mld zł.
03.01.2017r. 17:11

- W energetyce zbliża się wielka rewolucja. Przez następne 5, 10 czy 30 lat będziemy świadkami swoistego przewrotu kopernikańskiego w tej branży - stwierdził w rozmowie z magazynem Teraz Polska Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego.
08.12.2016r. 18:46

John Cooper, Director General of FuelsEurope
With now about 0.15% of vehicles on Europe's roads being powered by batteries, there are suddenly many offering the view that the end of the internal combustion engine is just around the corner, killed off by affordable zero emission electric cars. This is justified by pointing at the announcements of several carmakers who are introducing new plug-in models, and by Tesla who took 400,000 deposits for their next new model. We are told that battery costs have come down and that the cars will be a cost effective way of reducing CO2 emissions.
14.11.2016r. 07:47

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Czym jest Auto-Trolejbus? Pojazdem posiadającym zalety zarówno elektrycznego autobusu, jak i trolejbusu. A jednocześnie nie posiadającym głównych wad tych pojazdów.
07.11.2016r. 13:56

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Rowery elektryczne. To jest to, na co nas stać. I trzymajmy się tego kierunku. Jest realny i może przynieść wymierne korzyści gospodarce, o ile będzie umiejętnie realizowany.
28.10.2016r. 09:17

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Konferencja w Ministerstwie Rozwoju dotycząca motoryzacji jako koła zamachowego polskiej gospodarki wskazuje, że jest pewna szansa na powodzenie programu elektromobilności.
20.10.2016r. 07:49

Ministerstwo Energii 14 września 2016 r. przyjęło Plan Rozwoju Elektromobilności. Projekt rządowego dokumentu "Strategia odpowiedzialnego rozwoju polskiej gospodarki" stawia na elektromobilność. Jeszcze wcześniej, w czerwcu br. Ministerstwo zapowiedziało, że w 2025 r. po polskich drogach ma jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych. Na ile realne są te projekty - spytał BiznesAlert.pl dr. inż Janusza Steinhoffa. byłego wicepremiera i ministra gospodarki.
27.09.2016r. 07:59

Kamil Moskwik, Gordon Wasilewski - analitycy rynku energii, współpracownicy BiznesAlert.pl
Milion pojazdów elektrycznych na polskich drogach to bardzo ambitny cel, ale w pewnej perspektywie czasowej zdecydowanie wykonalny, biorąc pod uwagę dynamicznie zmieniający się świat technologii wykładniczych, w jakim szczęśliwie przyszło nam żyć. Często słyszy się jednak argumenty o zasadności upowszechniania pojazdów elektrycznych (EV) kwestionując ekonomiczność ich rozwiązań oraz przede wszystkim aspekty środowiskowe związane z emisyjnością pojazdu elektrycznego w warunkach Krajowego Systemu Elektroenergetycznego opartego głównie na węglu. W tym artykule dokonano analizy obecnej sytuacji emisyjności pojazdu elektrycznego w Polsce oraz prognozy zmian w perspektywie 2030.



cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE