ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


KOMENTARZE
03.01.2017r. 17:11

- W energetyce zbliża się wielka rewolucja. Przez następne 5, 10 czy 30 lat będziemy świadkami swoistego przewrotu kopernikańskiego w tej branży - stwierdził w rozmowie z magazynem Teraz Polska Marcin Roszkowski, prezes Instytutu Jagiellońskiego.
08.12.2016r. 18:46

John Cooper, Director General of FuelsEurope
With now about 0.15% of vehicles on Europe's roads being powered by batteries, there are suddenly many offering the view that the end of the internal combustion engine is just around the corner, killed off by affordable zero emission electric cars. This is justified by pointing at the announcements of several carmakers who are introducing new plug-in models, and by Tesla who took 400,000 deposits for their next new model. We are told that battery costs have come down and that the cars will be a cost effective way of reducing CO2 emissions.
14.11.2016r. 07:47

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Czym jest Auto-Trolejbus? Pojazdem posiadającym zalety zarówno elektrycznego autobusu, jak i trolejbusu. A jednocześnie nie posiadającym głównych wad tych pojazdów.
07.11.2016r. 13:56

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Rowery elektryczne. To jest to, na co nas stać. I trzymajmy się tego kierunku. Jest realny i może przynieść wymierne korzyści gospodarce, o ile będzie umiejętnie realizowany.
28.10.2016r. 09:17

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
Konferencja w Ministerstwie Rozwoju dotycząca motoryzacji jako koła zamachowego polskiej gospodarki wskazuje, że jest pewna szansa na powodzenie programu elektromobilności.
20.10.2016r. 07:49

Ministerstwo Energii 14 września 2016 r. przyjęło Plan Rozwoju Elektromobilności. Projekt rządowego dokumentu "Strategia odpowiedzialnego rozwoju polskiej gospodarki" stawia na elektromobilność. Jeszcze wcześniej, w czerwcu br. Ministerstwo zapowiedziało, że w 2025 r. po polskich drogach ma jeździć 1 mln pojazdów elektrycznych. Na ile realne są te projekty - spytał BiznesAlert.pl dr. inż Janusza Steinhoffa. byłego wicepremiera i ministra gospodarki.
27.09.2016r. 07:59

Kamil Moskwik, Gordon Wasilewski - analitycy rynku energii, współpracownicy BiznesAlert.pl
Milion pojazdów elektrycznych na polskich drogach to bardzo ambitny cel, ale w pewnej perspektywie czasowej zdecydowanie wykonalny, biorąc pod uwagę dynamicznie zmieniający się świat technologii wykładniczych, w jakim szczęśliwie przyszło nam żyć. Często słyszy się jednak argumenty o zasadności upowszechniania pojazdów elektrycznych (EV) kwestionując ekonomiczność ich rozwiązań oraz przede wszystkim aspekty środowiskowe związane z emisyjnością pojazdu elektrycznego w warunkach Krajowego Systemu Elektroenergetycznego opartego głównie na węglu. W tym artykule dokonano analizy obecnej sytuacji emisyjności pojazdu elektrycznego w Polsce oraz prognozy zmian w perspektywie 2030.
21.09.2016r. 13:56

Na początku tygodnia ministerstwo energii przedstawiło założenia Planu Rozwoju Elektromobilności i krajowe ramy polityki rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych. Zgodnie z nimi do 2025 r. po polskich drogach będzie jeździć milion samochodów elektrycznych. W tym tygodniu ruszają konsultacje społeczne dokumentów.
21.09.2016r. 12:09

prof. dr hab. inż. Władysław Mielczarski, Politechnika Łódzka
W końcu 2014 roku pisałem na BiznesAlert.pl, że " w liberalnej polityce rynkowej popularnością cieszą się mechanizmy, w których pod różnymi hasłami, czy ze wsparciem różnorodnych ideologii, biedni płacą na bogatych". Tym mechanizmem byli wówczas Prosumenci. Dziś gospodarka jest jakby mniej liberalna, jednak wciąż pojawiają się pomysły, aby biedni dopłacali do bogatych. Tym najnowszym pomysłem jest eMobilność, a mówiąc prościej samochody elektryczne. Pomysł ma swoje uzasadnienie ideologiczne, wskazujące, że energia elektryczna dla tych samochodów będzie wyprodukowana z węgla, wobec tego subsydiując samochody elektrycznej subsydiujemy górnictwo. Czy tak jest rzeczywiście?
13.06.2016r. 05:16

Grzegorz Wiśniewski
Jednoczesna zapowiedź kilku ważnych członków rządu dotycząca wprowadzania do Polski długo oczekiwanej ery elektromobilności została przyjęta z entuzjazmem, nadzieją, ale też niedowierzaniem.



cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE