ENERGETYKA, RYNEK ENERGII - CIRE.pl - energetyka zaczyna dzień od CIREElektromobilność
Właścicielem portalu jest ARE S.A.
ARE S.A.

SZUKAJ:



PANEL LOGOWANIA

X
Portal CIRE.PL wykorzystuje mechanizm plików cookies. Jeśli nie chcesz, aby nasz serwer zapisywał na Twoim urządzeniu pliki cookies, zablokuj ich stosowanie w swojej przeglądarce. Szczegóły.


KOMENTARZE
21.08.2017r. 14:13

W Niemczech trwa w najlepsze kampania przed wrześniowymi wyborami do Bundestagu i kandydaci do kanclerskiego fotela szukają poparcia, gdzie tylko się da. Pomysłem SPD na dobry wynik ma być nowa odsłona polityki klimatyczno-energetycznej tym razem adresowana do niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego, który po aferze z fałszowaniem pomiarów emisji z silników diesla zmaga się z nadwyrężonym wizerunkiem.
18.05.2017r. 21:29

Grzegorz Filipowicz, adwokat, senior associate w kancelarii Domański Zakrzewski Palinka sp.k.
Ministerstwo Energii publikując w dniu 27 kwietnia 2017 r. projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej "Projekt") rozpoczęło proces konsultacji społecznych, zachęcając wszystkie zainteresowane podmioty do składania uwag. Projekt stanowi pierwszą próbę kompleksowego uregulowania zasad rozwoju i funkcjonowania infrastruktury służącej do wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie. W tym kontekście warto pochylić się na chwilę nad brzmieniem art. 10 w powiązaniu z art. 9 Projektu, ustalającym tryb zapewniania dostępu do tzw. ogólnodostępnych punktów ładowania dla dostawców usług ładowania.
04.05.2017r. 17:25

Grzegorz Filipowicz- adwokat, senior associate, Domański Zakrzewski Palinka
W dniu 27 kwietnia br. Ministerstwo Energii ogłosiło projekt Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych (dalej: "Projekt") i rozpoczęło etap konsultacji społecznych. Oczywiście podstawowym celem przygotowywanej ustawy jest ustalenie zasad prowadzących do rozwoju wykorzystania paliw alternatywnych w transporcie. Niemniej warto odnotować, iż Projekt równocześnie (nieco w cieniu) zawiera propozycje wprowadzenia pierwszych regulacji związanych z magazynami energii wspomagającymi stabilizację systemy elektroenergetycznego, o czym mowa poniżej.
29.04.2017r. 21:43

Magdalena Żurowska, Wojciech Domagała (Ernst & Young Law Tałasiewicz, Zakrzewska i Wspólnicy sp. k.)
27 kwietnia br. Ministerstwo Energii przedstawiło projekt ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, implementującej do polskiego porządku prawnego dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/94/UE z dnia 22 października 2014 r. w sprawie rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (Dyrektywa 2014/94/UE).
27.04.2017r. 21:16

Zgodnie z propozycją nowej ustawy o elektromobilności Operatorzy Systemów Dystrybucyjnych będą musieli opracować program budowy punktów ładowania samochodów elektrycznych w 39 gminach. Jest to 1,5% wszystkich gmin w Polsce.
11.04.2017r. 15:29

Adam Czyżewski
Głównym Ekonomistą w PKN Orlen
Trend jest twoim przyjacielem. Tak brzmi najstarsza zasada inwestycyjna, niedawno potwierdzona po raz kolejny, tym razem przez doradców z firmy McKinsey. Firma korzystająca z siły nośnej, jaką stwarza długofalowy trend, ma od czterech do ośmiu razy większą szansę znaleźć się na szczycie wykresów rentowności, niż firmy napotykające przeciwne wiatry. Autorzy badań ostrzegają, łatwo jednak stracić z oczu długofalowe trendy w gmatwaninie krótkotrwałych zawirowań, zwłaszcza w momentach, kiedy natura i kierunki tych trendów stają się mniej czytelne.
06.04.2017r. 09:00

Zaangażowany w rozwój elektromobilności były Minister Środowiska Marcin Korolec stoi za propozycją oznakowania samochodów elektrycznych przy pomocy specjalnie zaprojektowanych tablic rejestracyjnych. Marcin Korolec od zeszłego roku włącza się aktywnie w działania mające na celu elektryfikację transportu i choć sam nie lubi słowa "elektromobilność" to działa aktywnie w tym obszarze będąc Prezesem Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych.
06.02.2017r. 10:18

dr Sergiusz Urban, doradca, WKB Wierciński, Kwieciński, Baehr Sp. k.
Jeszcze niedawno w dyskusjach dotyczących elektromobilności (e-mobilności) często wskazywano, że nie warto na razie ponosić kosztów związanych z tworzeniem infrastruktury służącej ładowaniu pojazdów elektrycznych, skoro tak niewielu jest jej użytkowników. Nie dziwi więc, że proponowano, aby istotniejsze nakłady na tę dziedzinę uruchomić dopiero wówczas, gdy przekroczona zostanie masa krytyczna jej użytkowników.
31.01.2017r. 11:24

W czerwcu 2016 r. z rozmachem ogłoszono w Polsce plany rozwoju elektrycznej motoryzacji na wielką skalę. Na poziomie koncepcji projekt zadziwia ambicją, a zarazem - szczególnie w zakresie komunikacji miejskiej - ma wszelkie przesłanki powodzenia: polscy producenci taboru autobusowego należą do europejskich liderów, osiągają autentyczne sukcesy na rynku europejskim i są pionierami w konstruowaniu pojazdów elektrycznych. Komunikacja publiczna w metropoliach polskich jest relatywnie dobrze rozwinięta i zdominowana przez autobusy, a jej operatorzy - zwykle spółki komunalne - planują w aktualnej perspektywie budżetowej UE znaczne inwestycje w modernizację flot. Społeczeństwo przygląda się rozwojowi wypadków z przychylnością, bo program elektromobilności odpowiada na istotne problemy, w tym związane z jakością życia w mieście - przede wszystkim w zakresie walki z zanieczyszczeniem powietrza. Sukces programu będzie pamiętany przez kolejne dwie dekady - pisze Bartosz Kwiatkowski z PSE Innowacje.
24.01.2017r. 17:31

PKEE
Jak wynika z danych GUS, Polska w latach 2011-2015 wydała na import ropy z Rosji 76 mld USD (309 mld zł wg kursu dolara z 24 stycznia). To więcej niż łączna pula funduszy unijnych (nie licząc dopłat bezpośrednich dla rolników), które nasz kraj otrzymał na lata 2007-2013. Było to 68 mld euro, czyli wg obecnego kursu niecałe 300 mld zł.



cire
©2002-2017
Agencja Rynku Energii S.A.
mobilne cire
IT BCE